ארבעת הפקדים של הרחפן

מזל"טים הופכים פופולריים יותר ויותר, הן כצעצועים והן לשימוש מקצועי. אם אתה רוצה להיות טייס מזל"ט, אתה צריך להבין את ארבעת הפקדים העיקריים המשמשים להטסת מזל"ט. ארבעת הפקדים הללו הם הפיהוק, הגובה, הגלגול והמצערת. כל אחת מהפקדים הללו משמשת כדי להבטיח שהמל"ט מסוגל לטוס בבטחה ובדייקנות, בין אם הוא משמש למטרות פנאי או מסחריות. לדעת כיצד להשתמש בארבעת הפקדים הללו חיוני לכל מי שרוצה להפוך לטייס רחפנים מיומן. במאמר זה, נחקור כל אחד מארבעת הפקדים ונסביר כיצד הם פועלים יחד כדי לשמור על מזל"ט בשמיים.

סקירה כללית של ארבעת בקרות הרחפן

-בקרת פיהוק של מזל"ט: בקרת הפיהוק ממוקמת בשלט הרחוק של הרחפן. שליטה זו משמשת לגלגל את המל"ט לצד אחד תוך שמירה על יציבותו בצד השני. בקרת הפיוס משמשת בדרך כלל כדי להזיז את המל"ט כך שיוכל לצלם תמונות או סרטונים, או לשנות את מיקומו בשמים. בקרת הפיכוך משמשת לעתים קרובות בשילוב עם בקרת הגלגול.

-בקרת גובה הרחפן: בקרת הגובה ממוקמת בשלט הרחוק של הרחפן. ניתן להשתמש בשליטה זו כדי לשנות את זווית המדחפים של המל"ט. בקרת הגובה משמשת בדרך כלל בעת צילום תמונות או צילום סרטונים.

-בקרת גלגול של מזל"ט: בקרת הגלילה היא שליטה נוספת שנמצאת בשלט רחוק של מזל"ט. ניתן להשתמש בשליטה זו כדי לשנות את זווית המדחפים של המל"ט. בקרת הגלגול משמשת בדרך כלל בעת צילום תמונות או צילום סרטונים.

בקרת היפוך

בקרת הפיה היא סוג מיוחד של בקרה המשמשת לסיבוב רוטורים של מזל"ט, מה שמאפשר למזל"ט לפנות שמאלה או ימינה. ניתן למצוא את שלט הפיתול בצד שמאל של השלט הרחוק. אתה מסובב את בקרת הפיהוק עד שהמל"ט מפהק שמאלה, ואז אתה מסובב אותו עד שהמל"ט מפהק ימינה. מכיוון שהרוטורים של המל"ט מסתובבים אוטומטית כדי לשמור על הרחפן ברמה, אינך צריך לדאוג לשמירת הדחף. ניתן להשתמש בבקרת הפיכוך כדי לסובב את המל"ט שמאלה או ימינה, תלוי לאיזה כיוון אתה רוצה שהמל"ט ילך. עם זאת, אתה יכול גם להשתמש בבקרת הפיס כדי לשלוט בגובה המל"ט, דבר שימושי לצילום תמונות וסרטונים בגובה רב.

שליטת המגרש

המדחפים של המל"ט מכוונים ליצירת דחף, ומאפשרים לרחפן לעוף. בקרת הגובה של מזל"ט ממוקמת בשלט הרחוק, והיא משמשת לשינוי זווית המדחפים של המל"ט. אתה יכול להשתמש בבקרת הגובה כדי לשנות את גובה המל"ט, לשנות את זווית הטיסה של המל"ט, או לגרום למזל"ט לעלות או לרדת. אתה יכול להשתמש בבקרת הגובה כדי לשנות את הגובה של המל"ט, או כדי להטיס את המל"ט מעל אובייקטים אחרים או כדי לגרום לרחפן לעוף בגובה נמוך יותר. אתה יכול גם להשתמש בבקרת הגובה כדי לשנות את זווית הטיסה של המל"ט, וזה שימושי לתמרון סביב מכשולים.

רול בקרת

הרוטורים של המל"ט מכוונים ליצירת דחף, ומאפשרים לרחפן לעוף. הרוטורים של מזל"ט מכוונים בזוויות שונות, מה שמאפשר הרמה גדולה יותר ופחות מומנטום קדימה. הרוטורים של מזל"ט הם בזווית כדי ליצור עילוי, ומאפשרים לרחפן לעוף. הרוטורים של מזל"ט מכוונים בזוויות שונות, וכך הם מסוגלים ליצור עילוי. ניתן להטות את הרוטורים של המל"ט למעלה או למטה, מה שמאפשר לרחפן לעוף במצב ישר. אתה יכול להשתמש בבקרת הגלגול של המל"ט כדי לשנות את זווית הרוטורים של המל"ט, ולגרום לרחפן לעלות או לרדת. אתה יכול גם להשתמש בבקרת הגלגול כדי לגרום לרחפן לעוף בגובה קבוע.

בקרת מצערת

הרחפנים נשלטים באמצעות גלי רדיו הנשלחים מהשלט של הרחפן. כאשר אתה מפעיל את המל"ט, אתה מכוון את המצערת בשלט רחוק כדי לשנות את כמות הכוח הנשלחת למדחפים של המל"ט. ישנם שני סוגים של שידורים המשמשים לשליטה ברחפנים: קו ראייה (LOS) ו-non-line of-sight (NLOS). שידורי LOS משמשים באזורים ברורים, כגון שדות פתוחים. שידורי NLOS משמשים באזורים שאינם נראים לעין, כגון בתוך הבית. בקרת המצערת מאפשרת שליטה רבה יותר על הטיסה שלך. אתה יכול לכוונן את המצערת כדי לשנות את המהירות שבה הרחפן נוסע, מה שמאפשר טווח גדול יותר של מהירויות טיסה. אתה יכול גם להשתמש בבקרת המצערת כדי לשנות את כיוון המל"ט, כדי לסובב את המל"ט או לגרום לו לרדת.

כיצד ארבעת הפקדים פועלים יחד

למרות שארבעת הפקדים הללו שונים מאוד, כולם עובדים יחד כדי לשמור על מזל"ט בשמיים. בקרת הפיתול שומרת על הרחפן ישר, בעוד שבקרת הגובה גורם לרחפן לעוף במישור. ניתן להשתמש בבקרת הגלגול כדי לשנות את כיוון הטיסה של המל"ט, בעוד המצערת שולטת בכמות הכוח הנשלחת למדחפים של המל"ט.

טיפים לשליטה בארבעת הפקדים

לפני שתוכל להטיס מזל"ט, תצטרך ללמוד כיצד לשלוט בו. ארבעת פקדי הרחפנים שונים מאוד, והם אינם פועלים באותה צורה. זה יכול להקשות על הלמידה כיצד להשתמש בכל הארבעה בו זמנית. כדי להפוך לטייס מיומן, תצטרך ללמוד כיצד להשתמש בכל ארבעת הפקדים בבת אחת. כדי להיות מיומן בשליטה ברחפנים, תצטרך להתאמן בשימוש בארבעה בבת אחת. כדי להפוך לטייס מיומן, חשוב להבין את ארבעת הפקדים השונים. לדוגמה, ניתן להשתמש בבקרת הפיכוך כדי לשנות את גובה המל"ט, לשנות את זווית המדחפים של המל"ט, או לגרום למזל"ט לעוף במישור.

הדרכות לשליטה ברחפנים

דרך מצוינת להגיע שהתחיל עם בקרת מזל"ט היא לצפות בסרטון הדרכה. מדריך ידריך אותך דרך הפקדים, ויאפשר לך לתרגל את השימוש בכל ארבעת הפקדים בבת אחת. ישנם המון משאבים באינטרנט המציעים הדרכות צעד אחר צעד כיצד להטיס מזל"ט. סרטונים אלה יכולים להיות מועילים כאשר אתה רוצה ללמוד כיצד לשלוט ברחפן, אך הם יכולים להיות שימושיים גם למי שרוצה לשלוט בארבעת הפקדים.

שירותי בקרת מזל"טים

אם אתה רוצה להיות טייס רחפנים, אבל אתה לא בטוח מאיפה להתחיל, קורס הכשרה מקצועי של טייסי רחפנים עשוי להיות הפתרון המושלם. קורסים אלו ילמדו אותך כיצד להפעיל רחפן בצורה בטוחה ומדויקת, וכן ילמדו אותך את ארבעת בקרות הרחפן. קורס הכשרת טייסי רחפנים יעזור לך גם לקבל אישור FAA, הנדרש לשימוש מסחרי ברחפנים. תעודה מטעם ה-FAA תאפשר לכם להפעיל כחוק מזל"ט למטרות מסחריות, והיא גם תאפשר לכם להטיס מזל"ט למטרות פנאי.