איך לבנות מזל"ט

בניית מזל"ט היא פרויקט מהנה ומרגש שניתן ליהנות ממנו גם על ידי חובבים מתחילים וגם מנוסים. זו יכולה להיות גם דרך מצוינת ללמוד עוד על רובוטיקה והנדסה. עם החלקים הנכונים, ההוראות וקצת סבלנות אתה יכול ליצור פיסת טכנולוגיה ייחודית ועוצמתית שבה תוכל להשתמש כדי לחקור את העולם מנקודת מבט חדשה. עם התפשטות טכנולוגיית הרחפנים, האפשרויות הן אינסופיות. בין אם אתה רוצה לבנות מזל"ט מירוץ או מזל"ט צילום אווירי, השלבים הכרוכים בבניית מזל"ט זהים. עם הכלים הנכונים, הידע והמסירות הנכונים תוכלו ליצור מזל"ט בנוי בהתאמה אישית שייתן לכם את הכוח לחקור את השמים כמו שלא היה מעולם.

מה אתה צריך כדי לבנות מזל"ט

לפני שתוכל להתחיל לבנות מזל"ט, עליך לאסוף את החלקים והכלים הנכונים. עבור פרויקט זה, תצטרך את הדברים הבאים:

- מסגרת רחפן: מסגרת רחפן היא התמיכה המבנית של הרחפן שלך. זה החלק של הרחפן שבו כל שאר הרכיבים מחוברים. ישנם סוגים רבים ושונים של מסגרות רחפנים זמינות, ממסגרות עץ קלות וזולות ועד מסגרות סיבי פחמן חזקות ועמידות. סוג המסגרת שבה תחליט להשתמש יהיה תלוי במטרת המל"ט שלך.

- מנועים: מנוע הוא שם נוסף לרוטורים המחוברים למסגרת הרחפן. ישנם סוגים שונים של מנועים זמינים, כגון מנועים מוברשים וללא מברשות. חשוב לבחור את המנוע המתאים למסגרת הרחפן שלך. תצטרך להחליט בין מנועים מוברשים ללא מברשות. מנועים מוברשים הם זולים ופשוטים יותר, אך אינם מחזיקים מעמד זמן רב כמו מנועים ללא מברשות.

- מדחפים: מדחפים הם הלהבים המסתובבים המחוברים למנועים. המספר והגודל של להבים אלה יהיו תלויים במסגרת הרחפן שבה אתה משתמש. חשוב להשיג את הגודל והמספר הנכונים של מדחפים עבור מסגרת המל"ט שלך.

- בקר מהירות אלקטרוני (ESC): ה-ESC הוא המכשיר שעוזר לשלוט במהירות הרוטורים של הרחפן. זה מבטיח שהרוטורים מסתובבים במהירות ובעוצמה הנכונים. ה-ESC יסייע גם בשליטה על כיוון המל"ט.

- בקר טיסה: בקר הטיסה הוא המכשיר שעוזר לרחפן לנווט באוויר. הוא מורכב ממספר חיישנים שעוזרים לרחפן להישאר יציב באוויר. זה גם עוזר בכיוון ובמהירות של המל"ט. הוא מתקשר עם בקר הטיסה באמצעות חוטים או חיבור אלחוטי.

- משדר ומקלט רדיו: המשדר והמקלט הם החלקים של המל"ט המסייעים בתקשורת בין הטייס למזל"ט. הם משמשים לשליטה בטיסה ובכיוון של המל"ט ממרחק. תצטרך להחליט בין משדר אנלוגי או דיגיטלי.

הרכבת מסגרת הרחפן

השלב הראשון בבניית רחפן הוא הרכבת מסגרת הרחפן. המסגרת היא החלק של הרחפן שמחזיק הכל ביחד. חשוב לבחור את המסגרת המתאימה לרחפן שלכם. ישנם סוגים רבים ושונים של מסגרות זמינות, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. עץ, סיבי פחמן ופלדה הם חלק מהחומרים הנפוצים ביותר המשמשים לייצור שלד מזל"ט. ישנם מדריכים ומדריכים מקוונים רבים שיכולים לעזור לך ללמוד כיצד להרכיב מסגרת לרחפן. אתה יכול גם למצוא ערכות רחפנים לבנות בעצמך שמגיעות עם כל החלקים והכלים הדרושים. למתחילים יהיה קל יותר להתחיל עם מסגרת רחפן מוכנה מראש ולהוסיף התאמות אישיות משלהם.

חיבור המנועים והמדחפים

השלב הבא בבניית מזל"ט הוא חיבור המנועים והמדחפים. ניתן לעשות זאת על ידי הרכבתם למסגרת ואבטחתם באמצעות אומים, ברגים ודסקיות. זכור שמספר וגודל המדחפים יהיו תלויים במסגרת שבה אתה משתמש. כדאי תמיד לוודא שהפרופלורים פונים בכיוון הנכון. יש למקם את המדחפים כשהקצוות החיצוניים פונים למסגרת והקצוות הפנימיים פונים למרכז המסגרת. לפני שאתם מחברים את המדחפים למנועים, עליכם לוודא שהלהבים נקיים וללא פסולת ושמן. לעולם אל תיגע בחלקים הנעים של המנוע בידיים. השתמש תמיד במטלית נקייה ויבשה כדי לטפל בחלקים.

התקנת בקרי המהירות האלקטרוניים

השלב הבא בבניית מזל"ט הוא התקנת ה-ESCs. ה-ESCs מותקנים בין המסגרת והמנועים. כדאי לוודא שהחוטים האדומים והשחורים מה-ESCs מחוברים לחוטים האדומים והשחורים מהמנועים. יש לחבר את החוטים הלבנים מה-ESCs לחוטים החיוביים מהסוללה. הקפד להשתמש בנתיכים או במפסקים ב-ESCs. לעולם אל תחבר את החוטים הלבנים ישירות לסוללה. ודא שהרוטורים מסתובבים בכיוון הנכון. בדרך כלל יש סימונים על ה-ESCs המראים את כיוון הסיבוב. אם אתה משתמש ב-ESC בצורת Y, עליך להתקין את ה-ESCs כשה-Y פונה לאותו כיוון.

התקנת בקר הטיסה

בקר הטיסה הוא הבקר הראשי של המל"ט שלך. זה עוזר בתקשורת בין הטייס למזל"ט. אתה יכול לחבר את בקר הטיסה למסגרת באמצעות חומרת ההרכבה. הקפד לעקוב בקפידה אחר ההוראות המופיעות במדריך. לעולם אל תחבר את בקר הטיסה לסוללה כשהיא מחוץ למסגרת. כמו כן, עליך להסיר כל חוטים או חלקים מהמסגרת שעלולים להפריע לבקר הטיסה.

הגדרת משדר ומקלט רדיו

לאחר מכן, עליך להגדיר את משדר הרדיו והמקלט. אתה יכול לעשות זאת על ידי חיבור החוטים המתאימים לבקר. השלב הראשון הוא לחבר את הסוללה הבקר. אתה יכול לעשות זאת על ידי חיבור החוטים מהסוללה לחוטים מהבקר. תמיד כדאי להשתמש בנתיך בין החוטים החיוביים והשליליים מהסוללה. ניתן להשתמש גם במפסק בקשר זה. לפני חיבור החוטים מהבקר, עליך להגדיר את הפקדים במשדר הרדיו. אתה יכול לעשות זאת על ידי לחיצה ארוכה על כפתור תוך כדי הזזת מקל השליטה. משדר הרדיו ישמיע צפצוף כאשר הפקדים מוגדרים. יש חשיבות לסדר שבו אתה מחבר את החוטים מהבקר למשדר הרדיו.

תכנות את בקר הטיסה

לאחר מכן, עליך לתכנת את בקר הטיסה. ישנן מספר תוכנות בקרת טיסה זמינות באינטרנט שיכולות לעזור לך בתהליך זה. חלק מהתוכנות הפופולריות ביותר הן Mission Planner, CleanFlight ו-iFlight. אתה יכול להשתמש במחשב או במכשיר נייד כדי לתכנת את בקר הטיסה. ודא שבקר הטיסה מחובר למחשב או למכשיר באמצעות כבל USB או חיבור אלחוטי. תמיד כדאי להתחיל בבדיקת החיבור והפרמטרים לבקר הטיסה. ערכי המינימום והמקסימום של המצערת יעזרו לך בהגדרת טווח המצערת. ערכי ה-PID יעזרו לך בהגדרת מד התאוצה, הג'ירוסקופ והמצפן. המצבים יעזרו לך בהגדרת המצבים השונים של בקר הטיסה. התעריפים יעזרו לך בהגדרת רגישות הפקדים. אתה יכול לשמור את ההגדרות כשתסיים.

בדיקה ופתרון תקלות

לאחר שתסיים את כל השלבים שלמעלה, עליך לבדוק ולפתור בעיות ברחפן שלך. אתה יכול להשתמש במד מתח וזרם כדי לבדוק את המתח והזרם של הסוללה. המנוע של כל רוטור צריך להסתובב בכיוון הנכון. בקר הטיסה אמור לקבל את הנתונים ממשדר הרדיו. אתה תמיד צריך להפעיל את המל"ט בחלל פתוח הרחק מחפצים אחרים. לעולם אל תטיס את המל"ט שלך באזורים שבהם יש הרבה אנשים או מבנים. כדאי גם לשמור על מרחק בטוח מאנשים וכלי רכב אחרים.